tisdag 26 maj 2009

Min husdröm


Här är huset jag vill ha! Drömmer om! Önskar mig! Vill bo i! Är förälskad i!
'
Hade ett samtal med en säljare från husleverantören idag. Vi ska till deras kontor i Falun på fredag för att kika närmare på huset, vilken entreprenad vi kan tänkas vilja ha samt göra en första kalkyl! =)
Det underbara är att jag inte svävar helt i det blå utan att det faktiskt verkar realistiskt att vi kan bygga detta hus! Det gör mig alldeles pirrig...
Just nu ägnar jag massa tid åt att hitta bilder och alla möjlig info från andra som byggt eller just nu bygger detta hus! Har bara idag hittat 5(!) bloggar där jag sett massor av bilder!! =)
Det är grymt bra att få se olika lösningar på "insidan", svårt att få en total uppfattning enbart ur en skiss.
Har redan börjat skissa på de ändringar gällande planlösningen som vi vill göra. Lika bra att ha med sig en grovskiss redan vid första mötet!
Köket är en plats där jag har många önskemål, så där får det om vi bestämmer oss för detta hus, bli efter egen ritning... Men i det stora hela är huset mycket välplanerat och tilltalar oss jättemycket!!

TÄNK OM!!

2 kommentarer:

  1. Ida "KOSTAR PENGAR,DU VET"

    SvaraRadera
  2. Vad fint det ser ut på bilden, lycka till

    Kram Nettan

    SvaraRadera