onsdag 9 juni 2010

Lilla bullen

6 veckor idag!
Min lilla skrutta växer så fort så vi inte hinner med... Verkar som att det kommer bli en riktigt stor och stark brutta det här!! =)
5150 gr. och 57,3 cm. Så än så länge är Rut tungviktaren i familjen! På BVC skrattar de lite åt hennes viktkurva... Den pekar rejält uppåt!!
Verkar inte som att mina barn ärver mig vad gäller storlek och vikt. Jag och Sigge vägde lika mycket vid födseln, skiljer bara 10 gram på våra födelsevikter. Rut var runt 300 gr tyngre. Och Fredrik mitt emellan. Men sen är det pappas gener som tar vid. Han var oxå en tungviktare som liten!! =)
Jag vägde bara 3340 gr. vid 6 veckor. Fredrik vägde 4830 gr. Sigge vägde 4150 gr.
Och så har vi familjens tungviktare Rut på 5150 gr. =)
Nog är det grädde i tuttarna denna gången oxå!!
Jätteskönt att hon växer och mår bra. Men det kan ju knappt vara sunt med den viktuppgången som lillskruttan har! Hon växer ju så fort så det nästan måste göra ont i hennes lilla kropp!
Hoppas det planar ut snart. Det är ju skitjobbigt att vara smällfet i den varma sommaren. Kom ihåg att Sigge nästan blev skinnflådd i alla veck under hakan. Det blir svettigt och varmt och huden där under får aldrig varken luft eller se dagsljus... =)
Men härligt är det att se att hon mår strålande vår lilla Prinsessa!!

1 kommentar:

  1. Ja nog verkar du ha grädde i brösten!Hon ser riktigt go och rund ut.Kramar till er alla. Birgitta.

    SvaraRadera