fredag 6 maj 2011

Friday it is!

Veckan dundrade på i rasande fart och varje kväll har vi långa do it-listan att ta oss igenom. När barnen somnat drar vi upp tempot men timmarna går snabbt förbi oss fram till midnatt då sängen vrålar...
Ska bli så skönt när vi kan börja ösa ur vårt nuvarande hem och köra några hundra meter längre upp på gatan till nya huset! =) För just nu är det ett kaos... Flyttkartonger, rensade högar, sopsäckar, tvätt och där mitt i det röjjiga vardagslivet med småbusarna. Behöver jag nämna att jag det är alldeles underbart att flytta!!

I eftermiddag åker vi till mormor & morfar & moster! MYS! Eller iaf supermys för resten av familjen, för själv ska jag på galej på egen hand! Mammablogg gala i Sthlm imorn! Ska bli ruggigt kul och lyxigt!
Bland det jag ser fram emot mest är att träffa massa fina människor! En hel drös med gamla vänner kommer att vara där och det ska bli obeskrivligt kul att få se dem igen!! Bl.a. min gamla vapendragare, en stor del av mig under hela gymnasietiden! Fina H!! Tror det var 7 år sen sist... GALET! Så jag ser såå mycket fram emot morgondagen!

Nu ska vi pysa till dagis. Sigge är "veckans talare" och ska idag prata inför hans avdelning på samlingen om eget valt ämne. Doktorsrocken och doktorsväskan är packad, han ska berätta om vad doktorn gör och hur det är att ligga på sjukhus! För honom är det inte på något sätt något negativt eller jobbigt. Han är helt bekväm i att vara på sjukhus när vi är där, så för honom är det nog att berätta om vilken annan trip som helst... =)
Spännande att höra hur det gick!

1 kommentar: