onsdag 21 november 2007

Första julbaket...

Igår kväll small det till... Jag ville bara, baka, baka! Sånt händer då & då... :-)
Men klockan var på tok för mycket, så det fick bara bli Saffrans knäck med mandel!
Som tur är kommer det fler dagar!
Så idag fick det bli det första riktiga julbaket...

Jag har svårt att bara göra en sak samtidigt... Så det blir ofta mycket och många olika saker som ska passas och fixas, alla på en och samma gång.

Det doftade ljuvligt av saffran i mitt kök idag! Och av chokladkola...
Läckra saffransskorpor, traditionella lussebullar och söt chokladkola blev det till slut...

Jag mår så bra när jag bakar, som bästa terapi om man är lite nere!!
Att få jobba och skapa med händerna och se alla färger & känna dofterna är något jag verkligen gillar...

Nu ska jag iväg och åka lite skidor!! Andra gången för säsongen, såå kul!
Senare ikväll blir det lite glögg och en nybakad lussebulle...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar