tisdag 11 augusti 2009

Början på historien

Åh, som jag hade sett fram emot den 4 juli, då det var mamma bloggala i Göteborg!
Jag hade efter mycket letande hittat en klänning jag var jättenöjd med, partyheelsen var valda, nytt smink, hårdekorationer och jag var redo att bli urtjusig till helgens gala. =)
Hade oxå sett så mycket fram emot att träffa alla bloggande mammor och få en helg på egen hand! Hur ofta händer det att man har det, nog för att jag fick det ändå, men jag lovar, inte närheten av att vara vare sig trevligt eller glammigt...!

Vi åkte ner på fredagen hela familjen till Fredriks syster med familj som bor i Göteborg. Fredrik och Sigge skulle bo där och leka med kusin Alfons hela helgen!

Jag vaknade under natten och har skitont i magen, efter ett tag började jag kräkas av smärtan.
Var helt slut på morgonen men just då fast besluten om att jag skulle på galan! Tänkte att "det går nog över"... =)
Och om jag skippar att vara där på dagen, vilar och pillar i mig nåt att äta så orkar jag kvällen. Yeh right!

Förstod efter några timmar att det inte var en kortvarig magsjuka jag drabbats av, något var fel i min mage, då jag var totalt slut, hade rejäl smärta och var kallsvettig.
Efter besök på vårdcentralen åkte jag hem men hann bara vända. Min feber steg i höjden, och då skulle jag återkomma. Sänkan hade dubblats på 1,5h då jag skrevs in på Sahlgrenska vid klockan ett. Sedan spenderade jag dagen på en säng i en korridor på akuten. Fick vid klockan 5 be om att få dropp då jag var så fruktansvärt yr. Hade ju kräkts ur mig allt under natten, inte fått i mig ngt nytt och det var 28 grader den dagen..
Träffade läkaren vid 7, blev då skickat till gynakuten för att kolla så allt såg ok ut. Tillbaka ner på akuten och det konstateras att jag har blindtarmsinflammation.
Kom till min avdelning vid 9 på kvällen, skulle opereras under natten, men det kom in mer prioriterade operationer så jag fick vänta till 9 på söndagsmorgon.

Titthålsop var det tänkt, men blindtarmen låg så illa att de även fick göra ett större snitt.
Fyra hål i magen blev resultatet... Jag mådde as efter op! Sist jag opererades mådde jag ok, men denna gången mådde jag verkligen skit av narkosen! Orkade knappt prata på söndags em när Sigge och Fredrik hälsade på!

Det flyttade in 2 tanter på mitt rum, den ena dövare än den andra...
"-Jag heter Marianne", vrålade en av dem när de checkade in sent på söndagskvällen. Som nyopererad, trött och med sjukt illamående var jag inte särskilt nöjd.
Var så nära att börja tjura när de fortsatte vråla åt varandra, tända lampor och ha sig. Nattsköterskan förstod mig och gav mig öronproppar så jag kunde somna om... =)

Jag spenderade lör-mån på sjukhuset. På måndags eftermiddagen blev jag utskriven, fick sätta mig i bilen och snällt åka hem till Sälen igen...
Hyffsat besviken och sur över hur min galahelg blev...
Min partyoutfit byttes mot sjukhusskjorta och gigantiska trosor och galamiddagen mot dubbla dropp...

Party party!!

3 kommentarer:

  1. Hu det låter ju förjävligt rent ut sagt. Det låter dock som min otur. :P Skulle säkert hända något sådant till mig med. :(

    Men nu mår du ju bra och förhoppningsvis händer det inget fel detta år!

    Kram från oss!

    SvaraRadera
  2. Hu det låter ju förjävligt rent ut sagt. Det låter dock som min otur. :P Skulle säkert hända något sådant till mig med. :(

    Men nu mår du ju bra och förhoppningsvis händer det inget fel detta år!

    Kram från oss!

    http://nathaliemammatilljasmine.bloggplatsen.se/

    SvaraRadera
  3. Oh nej! worst case scenario typ! Denna gången lär det ju inte bli så i alla fall, för nu har du väl ingen blindtarm kvar? ;) Tur är det!

    Vi ses i helgen!
    /Therese

    www.minunderbaravarld.blogspot.com

    SvaraRadera