onsdag 19 augusti 2009

Friidrottskväll

I början av sommaren startade jag igång friidrottsverksamheten i Sälen igen efter att det inte funnits någon på ett par år.
Varje onsdagskväll så tränar jag ett gäng härliga ungar mellan 5-9 år!!
Det är verkligen en av veckans höjdpunkter, så himla kul! Mycket bus, skratt och vilja...
I mina yngre dar var jag väldigt engagerad i föreningslivet. Ungdomsledare, tränare och lagledare inom ridsporten. Sen jag slutade med det har jag alltid haft tankar om att göra något liknande igen.
Jag gick en friidrottstränarutbildning strax efter studenten och är jätteglad över att nu äntligen kommit igång igen.
Man får så oerhört mycket glädje av idrott och barn. En perfekt kombination!!

Vem vet, kanske leken gör att intresset för någon gren växer sig stark hos någon av mina ungar och kanske kommer någon av dem stå på en VM arena i framtiden!! =)
Fast just nu är målet att orka springa HELA uppvärmningsrundan utan att gå någon bit... :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar