tisdag 30 november 2010

Sista väntan


Det har varit många kik ner i julklappspåsen... Många kläm och känn och en låååång väntan! Men imorgon -ÄNTLIGEN! Då har Sigge alla paket i sin kalendertomte och lyckan lär vara total när han inser att han får ett paket varje dag, hela vägen fram till julafton.
Lillstrumpa äter grötfrukost och gör det riktigt bra nu faktiskt. Men det är fortfarande det enda hon riktigt gillar. Ersättning, välling och annat mat ratar hon rejält! Frukt är ok.
Men vi kämpar på... Jag försöker ha så fasta rutiner det bara går vad gäller hennes mat för förhoppningsvis göra det hela lite lättare.
Vi har i omgångar trugat med flaskan utan resultat. Nu är det dags för en ny omgång. Vad det skulle vara UNDERBART om hon kunde ta flaska! Jag har inga problem med att amma, men vaddå att jag känner mig som mamma Mu. Ingen napp och ingen flaska. Bara mammas tutte...
Nu ska jag ladda för en anställningsintervju, önska mig lycka till!!

2 kommentarer:

  1. Så mysigt att följa er blogg!!
    Jag håller oxå på att slå in paket tills Sagas kalender, men det tar ju aldrig slut, men hon kommer bli så glad, längtan efter tomten är just nu obeskrivlig!!
    För Freja går det upp och ner, visa dagar älskar hon gröten andra dagar tittar hon på mig som jag vore hel konstig som vill att hon ska äta denna kletiga röra, men som tur tar hon flaskan.

    SvaraRadera
  2. Lycka till!

    Liams adventskalender sitter uppe här redan och han har varit och klämt och kännt på de flesta paket :-)

    SvaraRadera