måndag 29 november 2010

Tända ljus

Det är mörkt om mornarna länge nu. Så fort jag kommit upp tänder jag ett helt gäng med ljus. I fönstren, på bordet, i ljuskronan. Och vips så är det underbart att en ny dag startat. Jag har gjort mig en jättegod frukost med jordgubbssmoothie, äggsmörgås, te, juice och frukt. Mina killar verkar riktigt trötta efter helgen då de inte vaknat ännu. Sigge brukar egentligen vara på dagis om en kvart... Får kanske bli en mysdag hemma idag istället!
F har jobbat i helgen och Sigge har åkt massor med skidor och igår kväll hade vi middagsgäster. De behövde att en sovmorgon idag...

Jag har faktiskt inte tagit in julen/adventsstämningen ännu. I helgen hanns det inte med. Så idag får jag kila upp på vinden och ta ner lite ljusstakar och annat pynt!!

Hoppas ni får en bra start på veckan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar