söndag 28 november 2010

Söndagsmorgon

Det är skönt att barnen somnar hyffsat tidigt, men det är mindre skönt när de vaknar lika tidigt...
Är nog en känsla jag delar med en hel hög småbarnföräldrar! Det är värt väldigt mycket att få tid på kvällen att bara vara. Att kunna sitta ned längre än fem minuter, att få prata med sin stora älskling eller kanske bara ta en låång skön dusch utan stresspåslag för att en liten knatte är på badrumsgolvet grymt onöjd... =)

Men det är ju inte lika skönt att studsa ur sängen vid 6 snåret en söndagsmorgon. Kroppen känns tung, ögonen vill inte möta något som helst ljus och inom dig ekar en röst... -sov, sov, sov...

Fast med ens när ett tandlöst leende stort så ögonen nästan försvinner in i kinderna möter dig så smälter du. Energin fylls på och trots önskan om att få sova så är jag så tacksam över dessa stunder.
Nu sitter jag här med mina fina 2. De kvittrar ikapp, vi äter god frukost och kikar på Bolibompa. Det är mörkt ute så ett gäng med tända ljus skapar extra mysfaktor!

Idag står egentligen ett härligt Zumbapass på schemat. Men jag har bittert fått inse att min förkylning blivit värre istället för bättre så jag måste stå över.
Blir julmarknad och massa gott fika istället!

Ha en fin 1:a advent kära Ni!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar