fredag 13 februari 2009

Bättre helg

Fredan e slut och jag likaså... Trött och på väg till sängen!!
En kalasfin dag med sol och vi orkade en lite utflykt idag. En kort men ändå! Skönt att vi iaf tog oss ut, första gången denna veckan!!
Men sen var vi trötta... Sigge åt mellis och jag somnade tillsammans med honom, vi sov i 2,5h!! Åh så skön eftermiddagsvila, mamman behövde nog oxå det. =)

Nu på kvällen har hans hosta varit såå mycket bättre. Vi har enl vår egen sjukvårdsupplysning, (det är bra med en privat) väldigt svalt i vårt sovrum, och det hjälper kalasbra!! =) Ska gärna vara fuktigt oxå!
Annars brukar han vid den här tiden ha vaknat av hostan minst 10 gånger.. Men inte ikväll!
Så jag hoppas det är på väg åt rätt håll...
Imorn ska det inte bli så kallt så då är planen att jag ska åka "kalven runt", ett fint längdspår på 12 km. Prinsen & pappan tar då en skön promenad i det strålande vädret vi har här nu!!

Men vi ska börja dagen med en lyxig helgfrukost. Alla hjärtans dag och allt!! Så imorn bitti bär det av att handla färskt bröd och lite annat mums... Innan älsklingen kommer upp!
Har paket till honom oxå... Tycker dagen är helt okej, men vi firar inte sådär överdrivet mycket. Brukar försöka ha tid tillsammans, god middag och mys! Det räcker väldigt bra för mig!!
Får inte bli "måste-presenter" och krystade grejer.
Jag brukar då och då, utan att det är ngn speciell dag, få någon "kärlekspresent" av Fredrik, som han kallar det. En present bara för att jag är jag och han tycker om mig så mycket. Det om något är romantiskt och gör mig väldigt glad!

Ha en skön natt!!

1 kommentar:

  1. Hej svägerskan!

    Tänkte på Sigges hosta, har fått reda på att Alfons har barnastma och den blir ju alltid värre när han är sjuk. Har fått astmamedicin för han nu. Tydligen är det vanligare bland killar med sånt, men om det är så att det fortsätter tycker jag ni ska kräva en utredning. Det gjorde vi och nu mår han mycket bättre.

    Ha det så bra och krama familjen

    Kram från oss

    SvaraRadera