torsdag 5 februari 2009

Gapa

Strax ska vi kila ut. Ska ta oss till tandläkaren för Sigges allra första besök!
Han hinner inte njuta mer än en halvdag av att ha fyllt ett år innan han ska behöva göra saker som de stora barnen gör... Trodde inte man gjorde första besöket riktigt såå tidigt.

Och jag som inte gillar tandläkaren, Fredrik ännu mindre, och mormor allra minst. Så det är nog bra trots allt att jag är med!
Ska göra allt för att Prinsen ska tycka det är skitkul att gå till tandläkaren!! =)

Tur vi har borsat ordentligt.. Hmm förresten, hur lätt är det egentligen att borsta en ettårings små risgryn! När de dessutom har väldigt mycket egen vilja. Så vi borstar oftast på Sigges sätt. Dvs jag får öppna munnen, så han kan köra in sin halvblöta tandborste i min mun medans jag försöker hinna komma åt och borsta lite i hans mun.
Vi har 2 likadana tandborstar. Den på bilden, finns på apoteket. Riktigt bra. Formen gör så de inte kan sticka in den långt i halsen och de har lättare att hålla i den oxå! Me like!

Sen blir det skön torsdags eftermiddag...
Åh ikväll ska jag lag asgod mat, det har jag lust med!
Slänger ut bilder och info senare...

2 kommentarer:

  1. Tandläkarn är inget för mej heller... Bara dom stoppar in slangen som suger slem så bara ilar det i hela kroppen.. Burrr !

    SvaraRadera
  2. okej , det kanske inte kallas slem... Saliv ? är det bättre? :P

    SvaraRadera