torsdag 26 februari 2009

Vår torsdag

Skönt att det är torsdag! Idag är jag hemma med Sigge och morgonen har börjat i turbofart... Sigge tycker just nu det är extra kul att kasta saker... Han tog min mobil, kröp fram till sängkanten och sulade iväg telefonen ner i golvet. Följt av ett skratt!
Hmmm vart ska det sluta?
Vi har en vilding till unge! Bestämd som få och med ett häftigt humör! Oftast jätteglad men blir han arg så är det på riktigt! Mmmm stackare som ärvt sina föräldrar! =)

Lite knepigt än bara, vet inte riktigt hur man ska tackla alla situationer. Men man lär sig hela tiden!
Helt plötsligt sitter man själv på en restaurang med en unge som skriker högt och har krokodiltårar som sprutar för att han inte får äta min pizza...
Jag som alltid skulle ha väluppfostrade barn... =) Det kommer han säkert bli till slut.. Men just nu är det förbannat svårt att lyckas göra rätt hela tiden.
Igår när jag dammsugde så drog han ur kontakten. Efter att jag sagt nej och varit bestämd mot honom säkert 4 gånger så kollade han om jag tittade på honom. När han såg att jag inte gjorde det så drog han ur kontakten och skrattade.... En liten busunge XXL bor det i Sigge!! =)

Nu har han länsat ett skåp med alla elektronikprylar. Han testar om man kan sätta en mobilladdare i håret..
Det är galet från morgon till kväll! Men jag gillar det!

1 kommentar:

  1. Ja du Ida han har ju någon han brås på, vänta tills han sitter högt upp på en bokhylla som någon gjorde fö många år sedan.Går han själv nu eller kryper han.Skönt att ni är friska nu.Kramar från biggan.

    SvaraRadera