tisdag 4 maj 2010

Underbara 2






Första bilderna på syskonen tillsammans!!
Sigge är så otroligt öm och kärleksfull mot sin lillasyster! Han smeker henne på huvudet, pussar och vill gärna hålla. - Heej Lilla Rut, och -Det går bra lillasyster, säger han till henne när hon är lite ledsen... Söta älsklingen min!
Men det är väldigt jobbigt för Sigge att ha blivit storebror...
En känslomässig bergochdalbana verkar det som! Värre än jag trodde att det skulle bli... Idag på eftermiddagen så var det som allra tuffast. Jobbigare än det mesta gällande graviditeten... Det gjorde så fruktansvärt ont i hjärtat! Och inget kunde jag göra för att få det bättre.
Sigge grät i tre timmar, över allt och egentligen ingenting. Så fort jag kom nära så bröt han ihop. Han vägrar äta mat och vill inget annat än att sitta i Fredriks knä.
Han är superledsen från och till och vill helst inte att jag är i närheten. Tror han känner ett stort svek från min sida att jag ger Rut massa tid och uppmärksamhet. Att det plötsligt kommit in en till i vår familj.
Jag försöker göra så mycket som möjligt med Sigge men idag gick det inte ville han inte alls...
Sigge kusin fyllde år idag och det blev nog räddningen. Lite lek med kusinerna gjorde susen, och lite glass fick han i sig oxå! =)
Jag fick äntligen vara lite nära igen och på kvällen så har vi myst i soffan och tittat på Rorri, jag har badat Sigge och fick även gosa med honom en stund i sängen! *lycka*
Jag håller alla tummar och tår för att morgondagen blir bättre!!
Nu är det dags att sova lite...

2 kommentarer:

  1. å så fina kort på dina barn!!!
    När jag fick mitt andra barn va Wilma 1 år och 10 månader, och hon va och är också väldigt gosig med sin lilla syster och säger att hon älskar henne och så, himla sött.. Men hon trotsade också med maten, så vi fick till å med kontakta special BVC tillslut för hon tog typ 3 tuggor och sa sen tack för maten, skit jobbigt( höll på typ 3 månader, fast hon har alltid varit svår på maten, men det vart extra jobbigt)...
    Men ändå försökte vi att hon fick vara med och hjälpa till hela tiden tex hämta blöjor och så. Sen lät vi henne hålla mycke i Alice och pussa på henne och gosa och stod inte hela tiden å sa typ, akta lilla syster, gör inte så osv. Visst man får ju vara med och kolla så dom inte nyper eller så.. och det e jobbigt jag fick såna skuldkänslor, ja du vet hur det e när man precis fått barn me (gråter för ingenting) och jag kände att Wilma hamnade på "sidan av" fast hon eg inte gjorde det, och jag började typ gråta för att jag kände som jag inte hade tid att leka med henne när jag ammade.. Hur känns det annars som 2 barn mamma?
    Vilket långt inlägg det blev...

    SvaraRadera
  2. Grattis till det lilla underverket....
    och vilket fint kort, storebror ser stolt ut
    Jätte fina barn ni har

    SvaraRadera