fredag 21 maj 2010

Sommar


Mitt underbara busfrö!

Vilken underbar vi hade här i Östhammar igår! Vi var ute i stort sett från morgon till kväll. Med undantag för middagen som vi åt inne. En tidig förmiddagspromenad och lek och bus i lekparken innan lunch var en hit! Sigge hade riktigt kul och blev av med mycket spring i benen... =)

VILKET VÄDER!! Riktig sommarvärme, inte vad jag räknat med. Givetvis hoppats på, men när man ser till vad jag packat ner så kan jag inte riktigt förstå vad jag tänkte med... Jag har knappt annat än långärmat. Inget annat än jeans eller leggings. Sigge har inga shorts, ingen keps, inga sommarskor. Yeh! Men det mesta går ju att ordna. Syrrans gamla hängseljeansshorts är lagom retro och passar Sigge perfekt. Nya gympadojjor behövde ändå köpas och mormor hade en kepa som passar! =) Själv så svettades jag som en gris igår i mina långbrallor. Ska gräva lite i husets garderober idag för att se vad jag kan leta fram till mig själv!

Det är riktigt härligt att komma en bit söderut till allt grönt! Hemma i Sälen har sommaren inte alls kommit lika långt... Så jag riktigt njuter av att vara i hemtrakterna över helgen!! Känns jättekul att jag kommer vara en hel del här i sommar. Det är så "enkelt" att vara här på sommaren, bara att öppna altandörren så har Sigge en stor trädgård att busa omkring i och fem minuter bort finns det lekpark, det gillar vi! Och såklart att det finns både mormor, morfar och moster att hänga med! När Fredrik ska vara borta och jobba så kommer vi mysa här!

Nu ska vi strax ta en promenad, tror Sigge behöver ta en liten nap idag. Vi har egentligen slutat med att sova middag men idag vaknade lill Prinsen 04.43!! GALET TIDIGT! Så lite vila behövs verkligen idag...

Ha en fin dag alla NI!

1 kommentar: