måndag 10 maj 2010

En liten groda

Så mycket jag hinner sitter jag i soffan och har Rut som en liten groda på bröstet... Det är en underbar känsla att ha denna lilla tjej i famnen! Och på kvällarna när storebror sover och vi har det lite lugnare här hemma så passar jag på att ha skruttan hud mot hud så mycket det går! Det känns viktigt för mig. Att hon ska få vara nära så mycket det bara går! Det fick Sigge vara och han var ett väldigt tryggt litet barn, vilket jag tror beror mycket på all den närhet vi hade första tiden!

Nu ska jag och Rut gå och lägga oss... Lilla fröken har inte haft sin vakna stund på kvällen än som hon brukar ha. Undrar när hon tänker ha den?! Kan nog bli en vaken stund inatt antar jag!
Imorgon ska vi till BVC för första besöket! Intressant att se hur det gått med viktuppgången... Vid deras hembesök förra veckan hade hon gått ner ytterligare sen vi åkte hem från BB.
Men det tror jag vänt nu, hon äter jättebra och jag har rejält med mat i tuttarna! =)

Sigge och jag var och hälsade på en snabbis på hans dagis idag. Hans favoritfröken var där och han tyckte det var mysigt att komma dit märkte man! Vi skulle kolla när det var dags för Knytte vilket det är redan imorn. Så imorn bitti ska Sigge och Fredrik följa med på Knytte i skogen!
Det tror jag han kommer gilla! Och kul för honom att träffa dagiskompisarna lite...
Vi fick månadsbladet där det var info om årets vårfest som alltid är med ett maskeradtema!
I år var det Prinsar, Prinsessor och Superhjältar. Barnen har valt tema!
Både barn och vuxna klär ut sig... Fredrik brukar säga till Sigge att han är Prinsen och att Fredrik är Pappa Kungen! =) Så jag ser med spänningen fram emot Fredriks utklädnad på vårfesten!! =)

Sov gott!

2 kommentarer:

  1. Grattis till er lilla tjej! Jag bor i Transtrand och hittade din blogg via familjeliv. Fick själv en liten tjej för sju veckor sen. Tror att vi träffats på kyrkans barntimme någon gång förra året, jag har också en son född -08 så jag var där en del innan jag började jobba igen i höstas.

    SvaraRadera
  2. Det ska som sagt bli spännande att se prinsen och kungen och kanske även en liten prinsessa och en drottning. En hel kungafamilj. Kram faster Anna

    SvaraRadera