måndag 11 april 2011

Visa uppskattning

Det är fullt ös här hemma! Allt Duplo ligger över vardagsrumsgolvet och då snackar vi inte ett par bitar... Eftersom jag jobbat några år på Lego så har min käre son fått hel del av den varan. Sigge och Morfar har byggt tågbana, som för övrigt är den bästa tågbana jag vet. Stora bitar - lätt att bygga själv och riktigt hållbar. Plus att den ju går att kombinera med allt annat duplo, så vi bygger olika miljöer omkring när vi leker! Nu har morfar åkte hemåt igen, vilket Sigge inte alls tyckte var en bra idé. Han tyckte mormor skulle komma hit istället... =) Jag har nu lyckats svänga ihop en smörgåstårta! Var smått kaos i köket ett tag, då båda barnen inte alls gillade att jag var upptaget med båda händera. Blev lite slafs och klafs hit och dit, men nu är det städat igen! Vi ska bjuda byggteamet på smörgåstårta nu på eftermiddagen, en liten gest för att visa att vi uppskattar jobbet de gör med vårt hus! Jag improviserade och tror det blev kalasbra! Återkommer med betyg lite senare och även recept ifall det blev så bra som jag tror!! =) Nu återstår att fixa en rulltårta oxå! Underskattat fikabröd... Enkelt och himla gott. Tror oxå det går hem hos byggubbarna!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar