måndag 10 mars 2008

Chocolate chip cookies

Har haft några hemska dygn!!
Feber upp till 40,2 grader! Och fruktansvärt huvudvärk... =)
Har mått som en störtad humla, känner mig lite bättre nu! Har drabbats av mjölkstockning... *burr* Inte något att rekommendera! Gör rejält ont och hög feber gör en tok matt!!
Inte så lätt med en liten bebis att ta hand om oxå. Men det har gått bra! Tur han är så lugn och nöjd för det mesta...

Kämpade direkt och gjorde allt enligt konstens alla regler för att mota stockningen. Men det hjälpte inte, blev bara värre. Så nu fick jag antibiotika mot det! Hoppas det blir bättre snart!!

I helgen bakade jag dessa supergoda kakor!! De bästa cookies jag bakat...
Sagolikt goda, alldeles för goda... Dvs jag har ätit för många!! =)


125 g rumsvarmt smör
1 dl råsocker
1 st ägg
1.5 dl vetemjöl
0.5 tsk bakpulver
choklad
nötter

Vispa smör och råsocker krämigt, rör i ägget.
Vänd i vetemjöl och bakpulver
Hacka choklad och nötter grovt, rätt så mycket!! =)
Rulla in degen i plastfilm eller bakplåtspapper till en rulle (5 cm i diameter) och frys i cirka 30 min.
Skiva rullen i 1 cm tjocka skivor och grädda kakorna på bakplåtspapper i 180 grader varmluft, cirka 10 minuter. Har du ej varmluft så ha ugnen på 200 grader.
MUMS!

Idag satt lilla prinsen i sin babysitter för första gången, han verkade gillade det!!


Vi hör igen snart!

1 kommentar:

  1. Hoppas du blir frisk snart. Lillprinsen är söt som en docka, med din fart blir han nog nöjd att sitta i babysitter och titta på dig. /Kram Nettan

    SvaraRadera