måndag 26 maj 2008

Framflyttat

Det blev ingen grillning ikväll. Nog för att vädret nu är soligt och skönt, men det har varit kyligt hela eftermiddagen. Imorgon ska det bli betydligt varmare och klart väder med sol till kvällen. Så vår grillning blev framflyttat till imorn istället! Rätt skönt då jag inte mått så vidare idag.. Är sliten och har huvudvärk. Behöver lite x-tra vila tror jag!

Citron & Lime - Givet i sommar!


Jag älskar att använda lime och citron i matlagning! I en av mina smarriga marinader brukar jag använda lime juice och i de färsspett jag ska göra imorn blir det rejält med riven citron!
Icke att förglömma hur fräscht det är med limefrukter i sommardrinken!!
Längtar redan till en ljummen kväll på altanen... Det är ju så mysigt!


Glöm inte att vitlök sätter guldkant på många maträtter...
Hörs!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar