lördag 19 mars 2011

Time out avslutad

Hoppsan! Jag försvann härifrån utan ett ljud och blev visst borta betydligt längre än jag trott! Strax innan jul fick jag besked att jag fått ett nytt jobb, så vid årsskiftet lämnade jag över stafettpinnen till F, som då inte ens varit ensam själv en enda dag med båda barnen...

Från 3 januari jobbar jag heltid som säljare på SkiStar Vacation Club och trivs jättebra! Men oj vilken omställning det blev!! Från att varit hemmamman "hela dan" till att bara ha tid med barnen ett par vakna timmar per dygn. Det var det jobbigaste i början... Men nu går det strålande! F fick det att funka toppen hemma från första dagen och verkar verkligen gilla livet som hemmapappa! =)

Jag var tokslut i knoppen första tiden... Mycket att lära, mycket att ta in och framför allt jobbigt att vara på topp och fokuserad under lång tid. Någon jag då inte var van vid. Men ååh så kul det är att göra något där jag känner att jag personligen utvecklas!

Snart står vårt hus här...

Veckorna har ju rullat på och om 2,5 vecka kommer vårt hus!! GALET!! Jag som skulle hinna planera vartenda rum in i minsta detalj och vara rejält redo när det väl var dags... Hmmm är inte ens i närheten!! =) Skrattar för mig själv var och varannan dag och undrar hur det ska gå??!

Men jag tar det med ro... För långt inne så vet jag ändå att det allra bästa nog är att vi får huset på plats, tar med flyttlasset och sedan eftersom känner av hur vi vill ha det!

En gigantisk garderob till vårt sovrum är iaf klar för beställning med inredning och allt. Så alla våra kläder kan hamna direkt in där istället för att skapa kaos!

jag längtar!

1 kommentar: