måndag 28 mars 2011

På bar gärning

Nu på morgonen när jag var i badrummet och fixade med Rut så stängdes plötsligt dörren igen. Min lille herre "stänger in mig" ibland. Dvs han tror att om han stänger dörren dit jag är så blir han inte avslöjad lika fort. Alltså, han gör något han vet hans mamma inte skulle gilla...! =) Ute i köket stod han med en stor pepparkaksburk i famnen och munnen full... "- Sigge, du får inte ta några pepparkakor. Man måste fråga först. Och nu vet du att vi ska äta frukost.." " - Men mamma, jag älskar ju de här pepparkakorna. De här smakerna är verkligen goda!" Ni förstår, man får ju svårt att hålla sig för skratt... =) Min lille kille är en mästare på att formulera sig och han har så lätt för att uttrycka sig! Sigge är ju vår första knodd så vi har ju inget att relatera till gällande språk och inlärning men har väl förstått att han är tidig gällande språkinlärning. Sigges förskola brukar uppmärksamma det, att han tydligen har ett ovanligt stort ordförråd för att vara 3 år. Han är alltså lik sin mor! Som oxå pratade tidigt och mycket och väl aldrig lagt av med det... =) Nu ska jag göra oss klara!! Ny vecka är här... EN VECKA KVAR!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar