onsdag 8 juni 2011

Glassiga dagar



Låånghelg! Skönt som sjutton! Pappa F hade givetvis lite möten och annat fix men i Sthlm så vi kunde dra söderut! Hem till mormor & morfar & moster och bara ha det skönt! Sigge älskar att vara där. I mormor & morfars stora, vackra, lummiga trädgård med lekstugan, gungan, jordgubbspyramiden och så morfars garage förstås! Mecka cykel, åka gamla moppen eller hjälpa mormor vattna (dränka) blommorna!


Glass i stora lass är givet och det bästa är att köpa glass, gå till lekparken vid vattnet och bara va! Det är vi bra på när vi är där, bara vara... Jag längtar alltid lite extra "hem" efter att jag varit där... Iaf på sommaren! Det är skönt att längta. Och jag uppskattar det på ett helt annat sätt nu än om jag skulle bo där. För det blir nog aldrig så att vi flyttar dit, tillbaka till mina hemtrakter. Men ett sommarhus där, vår dröm!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar