fredag 30 januari 2009

Italienskt

Ikväll bjöd vi hem vänner på middag. Jag fixade maten, gjorde en favorit som nog alltid gått hem när jag bjudit på det.. Italiensk buffé!
Riktigt gott!! =) Finns många smårätter så det går lätt för alla att hitta ngn favorit..
Gott vin och till dessert hade jag gjort en amarettoglass med mandelskorpor och mörk choklad.
En lyckad kväll helt enkelt!

Jag kom hem vid kvart över 4. Hade då handlad till kvällens bjudning. Lyckades sen få Sigge att äntligen sova sin middag, städa, laga massor med mat, duka och piffa mig så allt var klart när gästerna kom vid 6.
Min älskling jobbade och behövde sen åka en sväng till systemet.
Hur jag lyckades vet jag inte, finns nog en superqvinna där inne nånstans, måste va så...!! =)

Små kisarna höll låda och det var full rulle fram till 21.30, snacka om att leka på övertid ikväll!!
Så vi kanske får en sovmorgon imorgon?? =)
Tyvärr så ska jag jobba imorn.. Men förhoppningsvis inte längre än till eftermiddan.
Vore skönt att få lite ledig tid med familjen, tur att vi söndagen som VÅR dag..!
Är strålande vackert väder med massor av snö, minusgrader & sol! Så det känns som att en toppenhelg ligger framför oss. Pulkaåkning och skidåkning på söndag vore underbart!!

Nu resultatet på Let´s dance! Ha en fortsatt mysig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar