torsdag 22 januari 2009

Se upp

Vilken dag...

Hade en skön sovmorgon med Prinsen idag! Vi myste i bara pyjamas när jag fick ett samtal vid 9.15. Det var en av mina tjejer på jobbet som ringde.
Hon hade halkat och kunde inte ta sig upp, foten kändes inte som den skulle...
Usch och fy! Där låg hon i snön och ingen hjälp nära. Tur jag har min alldeles egna riddare jag kan skicka ut...! Fredrik var i närheten och skulle vara där betydligt fortare än mig!
Så han hämtade henne och körde henne till akuten där jag & Sigge mötte upp.
Hon kunde stödja på foten så jag trodde inte det var väldans illa...

Rätt snabbt fick hon komma in, men sen tog det låång tid.
Jag som bara hoppat i mysdress, Sigge fortfarande i pyjamas... Tur jag hann få med några mackor när Prinsen blev hungrig. Sen blev han trött och tyckte inte alls det var kul längre...
Vi fick ta en sväng med bilen så han somnade.

Det visade sig att hon brutit foten och det så illa att hon måste opereras..! =(
Jag skulle köra henne till Mora men i sista stund ändrade de sig och skulle istället köra henne med ambulans då de ville ha foten i högt läge...

Så lätt det kan gå. Hon skulle bara gå till jobbet och halkar på vägen...!
Hoppas nu det går jättebra med operation och allt!!

Broddar är nog inte så dumt ändå...!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar