söndag 26 april 2009

God förmiddag

Vi hade sovmorgon idag hela familjen!
Men varför ska det alltid vara något som stör... Mobilen ringde 08.00 och och 08.30 knackade det på dörren. SUCK!

Händer nästan aldrig att Sigge sover så länge. Men det blev en sen kväll igår så jag förstod att han skulle sova lite längre imorse. Var två veckor sedan vi hade en morgon tillsammans hela familjen. Hade mer än gärna sluppit att bli störd och fått slumra med mina älsklingar liite längre när Sigge för en gångs skull snoozar lite x-tra...

Nu ska vi ut i vårvädret! Sigge är lite småseg och behöver ut och busa lite. Så han håller sig vaken ett tag till. Vi försöker få ordning på rutinerna igen nu efter sjukdomar hit & dit. Är toppen när han håller sig pigg fram till lunch, äter och sen sover middag. Då blir det en längre vila mitt på dagen och han somnar i lagom tid på kvällen.
När han sover två gånger om dagen blir han uppe så sent. Och nu har vi märkt att han bara behöver sova en gång om dagen om han gör det lite längre.

Jag själv skippade att sova middag alls redan vid 9 månaders ålder...
Puh... Inte en lugn stund för min stackars mamma!! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar