tisdag 16 februari 2010

Med plats för kulan



I helgen hittade jag till min stora glädje en del nya plagg från Mama-Licious som fick följa med hem! Nog mitt favoritmärke när det kommer till kläder för växande magar...

Jag har tydligt märkt att jag kommit in i en riktig "växtfas" vad gäller min kula! Den växer som bara den och jag börjar närma mig stadiet där man inte känner sig som nåt annat än en flodkossa... =)

Så det känns iaf lite bättre att jag nu har lite fler snygga plagg i garderoben jag kan svassa runt i! Och jag blev strålande glad när jag ställde mig på vågen och insåg att jag inte alls väger mer denna graviditet som jag först trott. Utan att jag faktiskt var några hekto lättare än med Sigge i samma vecka! Är nog runt +6 kg än så länge, känns väldigt skönt!

Idag var jag hos min barnmorska. Lillfisen ligger inte längre på tvären utan har lagt sig med huvudet neråt. Precis som storebror som ställde in sig i startposition väldigt tidigt och tryckte på neråt... Det är bra coolt att man utanpå magen kan kila ner händerna och känna ett litet litet huvud!

Nu är det dax för lunch!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar