tisdag 7 december 2010

Kallt

Termometern orkar sig inte förbi -20 graders strecket. Det är konstant rejält kallt i Sälen just nu! Älskar den vackra vintern men önskar lite mildare väder så vi kan vara ute mer & njuta av den... Förra vintern hade vi en vecka med temperatur mellan -27 till -34. Då ville man knappt sticka ut näsan, så det är inte så himla farligt kallt nu ändå. Eller jo, det är skitkallt.

Fick uppleva det när jag i bara tights, hur jag kan åka iväg utan varmare kläder är en gåta, blev stående med en bil som inte ville start i kylan. Minus 23 grader, två trötta barn och kolmörkt!
Tjoho! Det löste sig fint... Men mina lår var som två isglassar!

Imorn ska vi på äventyr. Vi åker till Mora för lek & bus på lekland! Jag ska storhandla mat och hoppas få en sväng på stan. Lite mutor så borde Sigge gå med på det!
Vi behöver lite julfint till barnens garderober och nån sista julklapp. Annars är alla julklappar inhandlade sen en tid tillbaka. Var ute i snuskigt god tid i år!
Har hittat såå fin julklapp till min syster, är så nöjd. Vill gärna berätta, men gör det efter jul... Hoppas nu bara hon gillar det!

Dags att inventera kyl/frys/skafferi och skriva handlingslistor...

Idag har det grävts in avlopp på tomten och inmorgon börjar lasbilarna rulla in. Last efter last efter last ska dit. Är såå kul att det händer i rasande fart nu!!

Sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar