söndag 13 april 2008

130 cm snö

God morgon!!
Idag var vi uppe tidigt som vanligt... Nu har jag ätit frukost och
badat Sigge!
Han älskar att bada och sprattlar runt som en liten mört!! Så himla mysigt!
Nu sussar han gott på soffan... Jag ska äntligen blir klar med städningen. Skönt att Fredrik är hemma idag, så han kan mysa med Sigge!
Vi ska ev åka upp på fjället en sväng lite senare, fika lite kanske... Får passa på, för om två veckor är det slut på säsongen och allt bommar igen!! Det e inte kul till en början...

Men snö finns det fortfarande vill jag lova!!
För ett par dagar sedan mättes snödjupet på Lindvallen till
130 cm!!!!
Och då har det sjunkit ihop rejält eftersom det töat flera gånger...
Kan Ni förstå då att vi verkligen har vinter här i Sälen! Kommer nog kunna åka skidor många, många veckor till!

Men jag längtar till våren!
Tyvärr så brukar det inte bli mycket till vår här... Det är en utdragen vinter som sen blir sommar! Ibland finns det snö på fjället in i Juli... =)
Fy bubblan!

Nu ska jag mysa med mina älsklingar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar