måndag 7 april 2008

Förbannade plogbil

Jag är arg nu, länge sen jag var just förbannad!
Det kräksnöar i Sälen, har gjort det hela dagen och ska fortsätta!! Inte alls dumt... Blir bra skidåkning flera veckor till kanske! Men denna j*vla plogbil!!
Som plogar vägen ovanför oss och alla andra vägar, och ska även ploga hos Oss!! Men som vanligt med två dagars fördröjning... Skulle ut med bilen nu. Jag och Sigge skulle åka upp på fjället och möta Fredrik som är ledig på eftermiddan!
Jag sitter tokfast med bilen!! Den ville ut från p-platsen men inte många meter till innan det började slira åt alla håll och nu står bilen där den står!
I väntan på Fredrik och bogserlina...

Så trött man blir! Vi betalar massa x-tra pengar för att få vägen runt vårt bostadsområde plogat, och så plogar de typ när de känner för det... Detta är inte första gången!
Nu såg jag Fredrik komma!!
Ut och putta kanske... *puh*

Vi hörs!!

1 kommentar:

  1. Det är så hälsosamt och stärkande i fjällen.....
    Bjud in plogbilschauffören på en latte och en av dina goda cockies, ska du se att du alltid har nyplogat!!!!!!!

    SvaraRadera