lördag 5 april 2008

Upp ocn ner

Lördag förmiddag. Långkallingar på. Solen skiner. En kopp te i handen. Tom i huvet. Ätit saffransskorpor. Trött i kroppen.

Kan bli en höjdardag i strålande solsken. Njutbart. Kan bli en jobbig dag med trötthet. Tråkigt.

Jag väljer nog det första alternativet!!
Jag ska rycka upp mig nu! Försöka kliva ur dimman av trötthet... Var en stressig dag igår, det tog mycket på krafterna. Var jättekul allting! Blev dock lite väl mycket att göra.
Pulka VM-finalen gick fint, dock så öste regnet ner! Jag som hade duschat och fixat mitt krull till hår innan. För att vara halvklar inför middagen. Jag blev som en dränkt katt!
Sigge blev panikhungrig och jätteledsen när jag var borta. Fick springa till honom direkt när siste man gått i mål. Tog tid innan han var nöjd igen...

Fredriks skjorta var inte struken, Sigge skulle byta om, mitt kort var inte klart! Jag var blöt i håret, hade inte bytt om. Sigge ville bara ha tutte... Klockan tickade på!

Puh!!
Det gick bra till slut... Vi kom till Lammet & Grisen och avnjöt en supergod middag!! Helstekt lamm-, fläsk-, och oxfilé med alla möjliga fantastiska tillbehör!! Ett gott Amarone vin till det så klart, vad annars när mamma får bestämma. Synd bara att inte jag kunde njuta av vinet...
Sigge var världens duktigaste och hur snäll som helst hela middagen!
Vi fick sitta precis där jag önskat... Vid ett stort runt bord med en rustik ljuskrona över, precis bredvid den urläckra vinkällaren som har glasväggar!! =)
Tror alla tyckte det var väldigt mysigt och jättetrevligt!

Nu ska jag byta om, fixa Sigge och sedan ge mig ut i solen för att få lite energi!!
I eftermiddagen ska vi kolla på Tobbe Trollkarl -världens bästa underhållare!! Gillar honom skarpt! Är tredje gången nu som han är i Lindvallen under "Barnens Ski&Rock"...

Njut av en skön lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar