tisdag 11 november 2008

Nål och tråd

Gamla takter verkar sitta i fortfarande...!!
Inte långt kvar tills min bror ska gifta sig och jag ska vara toastmadame! När alla runt omkring började berätta om sina tjusiga långklänningar de ska ha på sig började jag fundera över vad jag själv skulle ha på mig...

PUH! Vilken pärs..
Men nu så börjar det arta sig. "Jag syr mina egna kläder"... =)
Köpte råsiden i Thailand för herrans massa år sen. Tre olika färger. Ett tyg använde jag för att göra en klänning för några år sen när Fredriks bror gifte sig. Kvar fanns ett mörkt grönt och ett jättefint mörkt plommonfärgat, kunde inte vara en bättre färg. Känns sjukt rätt just nu!! =)
Så två av mina favoritklänningar har fått agera mönster. Och därav skapar jag nu en långklänning..! Och jag som bara fick VG i syslöjd.... Läraren tyckte jag pratade för mycket och gjorde alldeles för många saker samtidigt..!! =)

Har kommit en rätt ok bit på väg... Visar lite bilder imorn!
Sov gott kära läsare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar