onsdag 2 december 2009

Alldeles för tidigt

Idag har vi äntligen fått komma in i vår nya lokal på jobbet och jag har nu börjat få alla varor och all inredning levererat från stället det har förvarats på.
Jag har burit en del kartonger och dragit in pallar i lokalen till sin rätta plats. Inte värsta slitet men så klart jag fick ta i lite...
När jag satte mig i bilen och åkte hem fick jag sammandragningar som inte vill ge sig. Först när jag kom hem och kunde lägga mig ner på soffan gav det med sig. FAN! Rent ut sagt...
Jag har varit beredd på att det även denna gång kunde bli jobbigt med sammandragningar, men inte så här tidigt, v.17!
Åh vad jag hoppas att det bara är tillfälligt...


Jag har känt av sammandragningar sen v.13, men inte alls som nu, nu känns det rejält! När jag var gravid med Sigge så pluggade jag och gjorde inte annat än att tog det lugnt. Ändå fick jag så kraftiga sammandragningar att jag låg på förlossningen 3 gånger innan han kom, första gången i v.27. Behövde få bricanyl sprutor för att stoppa sd. Jag fick efter det inte vara särskilt fysiskt aktiv alls. Vi var på kontroller på spec. MVC varannan vecka, då de ville hålla koll på att han inte var på väg för tidigt.
Jag tog det vääääldigt lugnt och han kom sen bara 4 veckor för tidigt.


Denna graviditet behöver inte alls bli likadan, men nu börjar jag oroa mig lite... Jag som jobbar nu och har fullt upp! Har en liten vild busunge hemma. Jag ska försöka allt jag kan att ta det lugnt, men ni vet hur det är. Man dras med och ibland går allt i ett rasande tempo...

Får helt enkelt börja tänkta på allt jag gör och inte ta i så mycket. Ta det lugnt när jag kan... Får se lite längre fram hur allt artar sig.
Vore skönt att slippa allt för mycket kraftiga sammandragningar, det vore såå nice!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar