tisdag 22 december 2009

Körigt

Vilken dag, vilken riktig skitdag!!
Vaknade lite sent imorse, Sigge var väldigt trött... Men vi myste i soffan samtidigt som jag klädde honom så allt gick fint ändå. En av de större killarna hämtade honom i hallen när han kom, tog honom i handen och följde honom till frukostbordet. Så det var inga problem att lämna på dagis, jätteskönt!

Jag hade inte planerat att behöva komma igång så tidigt. Men en av tjejerna ringde sig sjuk imorse. Tisdagar är den dag i veckan jag inte är i butiken, utan sköter det administrativa. Hade såklart sjukt mycket att göra, men fick åka upp till Hundfjället i stället. Där ny inredning hade anlänt på morgonen och det var världens liv i luckan...
Jag fick inget alls gjort av det jag skulle göra. Då jag jobbat mycket senaste tiden hade jag även tänkt att kunna hämta Sigge någon timme tidigare från dagis, för att få kvalitetstid med honom! Bara MYSA, åka pulka och fika. Blev inget av med det...

Lunch fick jag i mig vid kvart i fyra på väg hem...
Hade ärenden och handling jag skulle göra idag oxå. Men hann inte det innan hämtning på dagis, så Sigge fick följa med. Han tyckte det var supertråkigt och blev skitarg. Hade till slut en skrikandes liten kille hoppandes i en kundvagn på Ica.
Jag var för trött för att ta en strid, Sigge fick en bulle, då blev han glad och tyst. Folk i fyra kassor stirrande på mig och vissa tänkte säkert "stackars barn", "dålig mamma" osv...
Muta med bulle = glad Sigge och glad mamma just då. Värt hur mycket som helst!! =)

Sigge var även skitarg när vi kom hem, vägrade gå ur bilen, grät och skrek.
Men efter kramkalas i soffan, pytt i panna och lek med play-do lera blev allt toppen!

Väldigt skönt att få en glad kille till slut och några mysiga timmar. Tiden tillsammans ibland är på tok för knapp! Vi gjorde sen fruktsallad och bjöd Sigges faster på fika!
Trots en skitdag så blev det ett bra slut. Hoppas morgondagen bjuder på ett lugnare tempo...

Sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar