onsdag 2 december 2009

VAB igen

När jag hämtade Sigge på dagis igår så var han alldeles rosig om kinderna. Jag frågade om han varit det hela dagen, men han hade blivit det efter att han sovit middag.
Mmmm feber på G, var min första tanke. För Sigge är näst intill aldrig rosig om kinderna mer än de gånger han har feber. Han hade känts lite lite varm på eftermiddagen dagen innan oxå.

Han var ju dock pigg i övrigt. Så Fredrik trodde han blivit rosig för det var så kallt igår. Första dagen ute i riktig vinter så det var ju rätt troligt det oxå.
Men som mamma har man en konstig förmåga att oftast veta vad som är fel med sin skatt. Lilla Prinsen hade feber och blev hängigare igår på kvällen. Han tog rejäl sovmorgon idag och sov till 9!
Så idag blir han hemma från dagis. Tror han har någon infektion i kroppen som inte vill ge med sig riktigt. Feber då och då, snuvig och hosta. Ett helt vanligt första år på dagis... =)
Så idag myser vi hemma och laddar krafter. Förhoppningvis blir det ingen feber idag! Jag och Fredrik delar på dagen då jag måste jobba på eftermiddagen och han hade möte nu på förmiddagen. Blir nog en överlycklig liten kille när han inser att han får vara hemma sin pappa!! Sigge är en pappagris just nu och vill göra det mesta med honom...

I dagens paket i adventskalendern fick Sigge play-do lera, blir nog ett perfekt projekt för pappan att leka med i eftermiddag! =)

Nu ska vi lägga oss i soffan och kolla på I Drömmarnas Trädgård eller "Macka Packa" som vi säger här hemma...

Ha en skön dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar