tisdag 15 december 2009

Ultraljud

Idag var vi på rutin-UL och kikade på vår lilla bäse i magen! Det är ju så häftigt men samtidigt så abstrakt... Allt såg fint ut, vilket känns väldigt skönt!! Jag är alltid lite orolig inför såna här besök och går igenom tusen olika scenarion... Men nu vet vi att allt än så länge iaf är fint med mini-turbo där inne!
För OJ vad det var livat! Vi fick se så tydliga bilder, mycket tydligare än vad vi minns att vi såg på Sigges rutin-UL. Denna krabat drog sig i foten, pillade med fingrarna i munnen, sparkade runt som sjutton och gapade mycket. Hade ingen vidare lust att ligga still i profil och fastna på bild... =)

Jag har tänkt mycket på att jag denna graviditet inte har känt lika tydliga sparkar i samma veckor som förra gången. Då kände jag rejäla kickar i denna veckan, men nu är det bara små buffar. Idag fick jag svaret. Jag har moderkakan i framvägg denna gången, vilket jag inte hade sist. Vilket dämpar sparkarna så klart. Så nu behöver jag inte fundera över det mer... För som det såg ut på ultraljudet så är det inte en lugnare bebis denna gången. Verkar som att turbo-genen slår igenom hårt och tidigt!! =)

Det var väldigt skönt att få se den lill* och att få se att allt såg bra ut. Blir ju ändå lite mer "på riktigt". Nu vet jag säkert att det är en bulle i ugnen!!
Vi har inte tagit reda på könet denna gången heller. Vi känner inte något behov av att få veta. VI är ju alla så olika! Själv tycker jag det är häftigt och x-tra spännande att inte veta! Jag tycker det blir lite läskigt när man tar reda på könet, bestämmer namn och planerar så mycket i förväg. Att man skapar en bild av en personlighet innan man ens träffat den lilla dunbollen...

Det har varit en lång dag med mycket tid i bilen. Jag är trött i kroppen och tänker ta en var, dusch innan jag ska sova. Några hektiska dagar på jobbet väntar...
Jag tycker inte om att ha så mycket att göra som jag har nu. Jag är hemma alldeles för lite!! Jag saknar att vara med Sigge, det gör ont i mitt mamma hjärta när jag kommer hem bara en timme innan han ska lägga sig!
Så jag försöker ta vara på varje sekund jag kan! Gosa, mysa, kramas och pussas! Bara vara nära min lilla älskling!! Längtar redan till söndag, min lediga dag med min fina familj!!

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Vad roligt och skönt att allt såg bra ut! Vill bara säga att vi ska ta reda på könet men jag tror inte att vi har mer planerat än någon annan bara för att vi vet kön. Namnet har man väl lite på känn innan även om man inte vet kön?! Det är lika spännande för oss för vi vet inte utseende eller personlighet heller. Ha det bra!/ Johanna

    SvaraRadera
  2. Vad spännande att få se den lilla i magen!! Skön känsla att få veta att det lilla livet mår bra. Förstår att ni har mycket nu när julen och alla gäster kommer. Nästa gången vi kommer till Sälen stannar vi lite längre då hoppas vi på pulkaåkning och skidåkning med dig och Sigge.

    Kram Moa

    SvaraRadera