fredag 17 september 2010

Mina små


Syskonkärlek
Idag har jag och mina små haft en riktig mysdag tillsammans! När pappan slutade efter lunch så hade vi fredagsfika på Bullans i vanlig ordning. Efter det spenderade vi tid i Torggallerian där vi oxå träffade Sigges kusiner. Blev sen en spontanmiddag tillsammans nu ikväll. Barnen bestämde tacos, ett bra val! Så efter middag och mycket lek & bus så somnade Sigge så fort han nuddade soffan när vi kom hem!
Rut, det lilla energiknippet tycker sömn är överskattat och slog igen sin fina blå först vid 22...
Jag skriver upp hur hon sover, äter, är vaken. För att få en uppfattning om hennes rytm. Tycker ju att hon sover lite, men inte så lite! Hon somnade 22.30 och vaknade 07. Sen mellan 07-19 så sov hon totalt 2h 15min. För att bara vara 4,5 mån så är det inte riktigt som jag behagar...
Men hennes mamma slutade tydligen helt att sova middag vid 9 månader ålder!! Måtte inte min lilla skrutta fått ärva just det... Fast mamma skrattar mest när jag beklagar mig över att hon "aldrig" sover. Att jag inte har så många lugna minuter per dag... =)
Hon säger alltid, JAG VET!!
Nu väntar en renbäddad säng med en liten prinsessa i! Imorn ska vi elda ris... Sov gott!

4 kommentarer:

  1. Ida! Era barn är sååå vackra!!
    Vilka ögon de har....

    Hoppas ni får en toppen helg!

    KRAM
    // Mamma M

    SvaraRadera
  2. Tack vad snällt!

    Ja deras ögon och speciellt Sigges är ofattbart blå i vissa ljus, lika pappan! Själv har jag grå-blå, inte lika smickrande! =)

    Trevlig helg till Dig oxå!! Kram

    SvaraRadera
  3. Gud så fina dom är!!! Helt sjukt:)!!!!! Finare barn får man nog leta efter!

    SvaraRadera
  4. Säger samma som ovanstående.. Världens finaste syskonbarn har jag!!

    SvaraRadera