torsdag 16 september 2010

Liten sjukling

När jag hämtade Sigge från dagis så verkade han lite trött men inte mer än vad han brukar vara vid den tiden på eftermiddagen. Vi åkte och handlade innan vi åkte hem. Väl hemma så tog det inte lång stund innan Sigge blev riktigt hängig! Kinderna började bli rosiga vilket är ett säkert tecken på att febern är på väg. Han kändes snabbt varm och blev mer och mer ledsen... Min lilla älskling kände nog i kroppen att allt inte var som det ska.

Jag behövde fylla på förrådet med febernedsättande så vi har ordentligt hela natten, så tyvärr var en trip till apoteket nödvändigt. Fredrik är inte hemma ännu så jag hade inget annat val än att packa in oss igen i bilen och åka iväg. Sigge ville bara bli buren och var så ledsen!

Men en bulle & dricka köpte vi som blev en kompensation för att vi var tvugna att åka. Nu har han fått Ipren och kurvan börjar vända uppåt igen! Skönt!

Med förkylning kommer även astman, han har lite väl tung andning nu, hoppas det släpper snart! Och med förkylning och feber har vi ju oxå haft några turer med feberkramp, så nu är det febernedsättnande var 3e timme som gäller. Varannan Ipren och Alvedon, då brukar vi lyckas hålla hans höga feber i schack!

Jag har tagit fram räkor och tänkte göra lite mysmiddag till min älskling när han kommer senare ikväll. Får se hur det blir med det. Får iaf vänta tills min lillPrins somnat!

Nu ska jag mysa med Sigge i soffan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar