lördag 11 september 2010

Flitig morgon

Ljuvliga chokladmuffins


Mina torkade kantareller
'
05.15! Då slog lilla skruttan upp sina blå och ville stara en ny dag... Jag var inte lika förtjust! Men Ni vet, det är bara att masa sig ur sängen... Och när man får det allra största tandlösa lilla leende mot sig så smälter man!
-
Rut har börjat digga att ligga på golvet i badrummet och lattja med sina leksaker när jag duschar! Så jag tog en lång varm morgondusch innan jag gjorde oss iordning och sen lagade grötfrukost.
-
När jag ändå var igång så tidigt imorse så drog jag igång lite bakning. Stora chokladmuffins till lördagsfikat som inte blev gjorda igår och kantarellpaj med västerbottenost till ikväll! Det doftar ljuvligt i köket just nu!
-
Mina killar har kommit upp så snart ska vi iväg på äventyr! Vi har en fullspäckad dag då vi tänkte hinna med att röja lite på tomten, leka, åka på barnens dag med godisregn, fika med vänner och gå på kräftskiva ikväll! En lördag helt i min smak!! =)
-
Ha en fin lördag alla NI!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar