måndag 4 oktober 2010

Mammas tjej


Min lilla tjej har redan hunnit bli 5 månader och hon är den allra största mammagris man kan tänka sig! =)
Den rackarn har ju från första början ratat både napp & flaska... Vilket såklart bidragit till att mamma och mammas tutte blivit något hon inte klarar sig utan! Tro hon iaf, och det mycket starkt!! =)
Jag finner mig bra med att alltid finnas till hands. Jag är så van nu... Det jobbigaste är när jag varit iväg en stund och trots att jag både matat & sövt henne innan jag gått så kommer jag hem till en hysterisk liten tjej... Då gör det ont i hela kroppen!
Så var det senast i veckan. Fredrik bar henne i bärselen och hon var helt förtvivlad. Tårarna sprutade och hon var alldeles svettig. Så fort jag tar henne i famnen så blir hon tvärlugn. Och fem minuter senare är allt som vanligt. Samma glada tjej!
Stackars F är med henne så mycket det går. Men nånting gör att hon just nu bara accepterar mamma när hon är ledsen. Bara jag kan lugna henne...
Jag hoppas det blir bättre när hon blir lite äldre. Och vad gäller maten så blir det ju betydligt lättare för pappan när Rut äter annat än bröstmjök.
Jag tar det för vad det är. Visst är jag begränsad i vad jag kan göra just nu. Men hur lång tid av mitt liv är det? Det korta tiden i det stora hela sätter jag utan att blinka undan mig själv ett tag.

Är lite så det är att bli mamma... Men jag har lyx och njuter av min tillvaro ändå,
i små doser - korta stunder åt gången! =)

2 kommentarer:

  1. Vilken mysig bild :)
    Känner igen mig i det du skrivit... Saga var precis lika :) Mamma o hennes tutte = det enda som dög. Å tog inte flaskan förrän jag slutade amma efter 10 mån. Vägrade napp totalt, hade ju redan en ;)!
    Så det är bara att gilla läget ;) å känna sig älskad.
    Sköt om er. Kram

    SvaraRadera
  2. Precis som du skriver är det trots allt bara ett litet tag i det stora hela. Mysigt att tänka tillbaka på när bruttan är i tonåren och ratar mamma istället för flaskan, haha ;-). Hos oss är det också förkylningsträsket som gäller...Krya på er! Kram

    SvaraRadera