onsdag 6 oktober 2010

Bakar med kärlek


Idag är det en ruggig och grå dag. Det blåser rejält och jag har inte någon större lust att bege mig utomhus. Sigge är på G nu igen så idag är han på dagis. De skulle ta in deras utepool och bada inomhus med badskum! De lyste i ögonen på honom när hans fröken berättade det.. "- VA sa du??! " Hans nya uttryck när han vill få bekräftat att det verkligen är som man sa... =)
Ska bli intressant att höra honom berätta om upplevelsen... Världens mysigaste förskola!! ♥
Jag har bakat hela förmiddagen! Bland det bästa jag vet - som terapi! =)
Choklad - & bananmuffins och vaniljbullar än så länge! Ikväll har vi avslutning på utesäsongen med friidrotten så då är det springlopp och fikatime! Härligt att bjuda på nybakat! Jag bakar så mycket hellre själv och lägger ner tid på det än köper färdigt... Kan vara för att jag just älskar att baka och för att det oftast blir väldigt bra... =)
Vi äter inte alls fikabröd hemma särskilt ofta. Så när jag bakar är det lixom till "ingen nytta". Så nu passar jag på när jag har en hel bunt med ungar att baka till!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar