onsdag 27 oktober 2010

Mitt i veckan party

Det har blivit plusgrader, regn och grått! Ni vet sådär ruggigt och riktigt, riktigt tråkigt!!
Jag gillar inte att känna så! Så jag bestämde mig fort för att göra denna onsdag till en festkväll med riktigt god mat, efterrätt, massvis med tända ljus och mys hela familjen tillsammans!

Jag gav mig själv en utmaning oxå... Och det att göra något festgott av det jag redan har hemma. Kan tilläggas att det verkligen känns som att kylskåpet ekar tomt! Men då vi åker iväg över helgen, på fredag eftermiddag så känns det så onödigt att handla nu igen. Vi svenskar är ju rätt dåliga på att äta allt vi handlar, vi kastar alldeles för mycket mat!

Jag har blivit grym bra på att göra matlistor på maträtter jag har ingredienser till och göra en snabb inventering hemma innan jag handlar. Just för att slippa handla en massa som sen inte kommer till användning, blir gammalt och slängs...

Återkommer med vad jag "svängt ihop"... =)

2 kommentarer:

  1. Hej tjejen!

    Du har blivit utmanad! Kolla in min blogg för att se :-)

    Hoppas allt är bra!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Ahhh...jag skulle ju utmana dig ju! Attans =)

    SvaraRadera