onsdag 20 oktober 2010

Min morgon



Vi vaknade till ett vinterklätt Sälen imorse! Flera decimeter snö föll under gårdagskvällen och natten. Det är riktigt härligt när det bli vitt och ljust ute. Istället för grått och ruskigt...
Dock så hade vi gärna väntat ett tag till på snön just denna vinter då vår husgrund och en del tomtarbeten ska göras om ett par veckor! Snö & kyla är inte bästa förutsättningen då... Men det lära väl svänga om i väder ett par gånger till innan Kung Bore bestämmer sig för att slå ett redigt grepp om oss...

Rut fick hoppa i sin nya overall i morse och tyckte nog det var kallt om nosen med flera minusgrader i luften... Trodde Sigge skulle vilja åka pulka till dagis men har var en trött kille imorse och inte alls på bästa humöret. Väl på dagis sken han som en sol!

Jag gjorde mig en rykande latte och satt mig ner en stund innan jag ska ta tag i massa måsten här hemma... Känner mig lite stressad över ditt & datt och har ingen skön ro i kroppen. Dags att göra en priolista tror jag!

Ska passa på att njuta av gnistrande snö & strålande sol idag, det gör gott!

2 kommentarer:

  1. Hon ser ut att ha det supermysigt i nya overallen. Fast kanske lite skeptisk till det kalla vädret ;-)

    Här nere är det bara grått och trist så njut lite av snön du. Den försvinner nog tills det är dax för grunden och markarbetet!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Å vad härligt det ser ut! Lite kontrast till de dryga 30 grader vi hade för typ 3 månader sen. Spännande att följa husbygget!
    Kram

    SvaraRadera