måndag 18 oktober 2010

Hålligång i skogen!


Vi har kul - tillsammans!
'
Vi spenderade en långhelg hemma hos mormor & morfar! Sigge hade turen att få ha en hel härlig fredag själv tillsammans med mormor! Och jag hade då lyxen att kunna följa med F till Stockholm och shoppa med lillasyster när han var på möte!
Åh det var så härligt!! Rut var så nöjd i vagnen och sov större delen av tiden! Vi strosade, åt fantastisk sushilunch och fick några shoppingpåsar med oss hem! =)
Mitt bästa kap var ett par riktigt snygga jeansleggings i grått! Perfekt till höstgarderoben..
'
Innan vi åkte hem igår så hann vi med "Hålligång i skogen". En klassiker!!
Ett terränglopp för barn i elljusspåret, 1000m. Jag var alltid med själv som barn! Sigge fick nummerlapp och jag sprang bredvid och hejade fram honom!
Han hade en stor hejjarklack! Mormor, morfar, moster, mamma, pappa, Rut och Simon! =)
Vår lilla kille orkade springa och småknata hela tiden, men med härliga kommentarer längs med vägen.
"- Mamma, jag kan inte springa mer, jag är för tung!"
Vi tror Sigge sprang på en tid över 10 minuter. Han är livlig och tokig vår unge men han springer inte lika fort som sin mamma gjorde.
Jag har fortfarande banrekordet för åldern 2 år. 7min 32 sek. Rekordet har nu stått sig i 25 år! Och det känns helt galet att jag som 2-åring kunde springa så fort...
Pappa brukar säga att man inte behövde peppa mig alls, jag sprang alltid tills jag blev "blå"... =)
Nog rätt skönt att Sigge inte ärvt just det!
'
Jag tycker konceptet "Hålligång i skogen" är superbra! Jag har haft ett terränglopp för mina friidrottskids och har tänkt starta en "serie" i vår. Tror det blir succé! SÅ kul för alla barn!
'
Spring vidare...

2 kommentarer:

  1. Härligt att få shoppa i huvudstaden, finns lite mer att välja på än i Sälen gissar jag.

    SvaraRadera
  2. Nähä...
    Tyvärr fick jag bara några ynka timmar. Men bättre än inget!
    Hoppas på en heldag åtminstone nästa gång! Eller flera dagar!!
    Så vi kan hinna ses oxå..
    KRAM!

    SvaraRadera