torsdag 1 april 2010

En bit ifrån

Har gått igenom en del papper och bl.a. sammanställt mina sjukreseersättningsblanketter för denna graviditet. 160 mil!! har jag åkt till och från sjukhuset för olika besök hittills... Galet!
Men minns att det var likadant med Sigge, då kom vi upp i 200 mil tror jag! =)

Nu ligger allt i ett kuvert och ska på lådan. Blir ju en del pengar att få tillbaka...

Nu hoppas jag att nästa gång jag behöver åka är då vi ska till förlossningen!! Jag behöver inte åka på kontroll i Mora mer då jag kommit så långt nu så om det skulle bli en snabb förändring så kommer man ändå inte att försöka förhindra en förlossning.

När jag var där i tisdags så hade livmodertappen förkortats något men inte jättemycket. Bebis hade dock sjunkit en rejäl bit ner mot förra gången. Vilket jag ju väääldigt tydligt känt av!
Så allt känns jättebra nu! Jag hoppas bebis kan gå med på att komma i slutet av april... Ett par veckor innan BF. Inte för tidigt och inte så jag behöver vänta så jättelänge!
Tror dock inte att jag har så mycket att säga till om... Men blir det för långdraget så börjar jag skotta snö! =) För det var efter att jag skottat rejält med snö som Sigges förlossning drog igång!

Är ju skitnervös inför bilresan på 19 mil till Falun och förlossningen!! Försöker att inte tänka på det så mycket. Men ju mer vi närmar oss dessto mer påtagligt blir det... ANDAS! Typ så tänker jag... =)

Sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar