måndag 12 april 2010

Peppning

6 timmar innan Sigge kom!
Jag börjar fundera mer och mer på förlossningen nu. Undrar och undrar hur det kommer att bli...?!?
Och när det kommer att dra igång... Senaste tiden har jag fått kraftigare sammandragningar. Rejäla förvärkar som kommer med ca 4 minuter emellan. Men än så länge så känns dem bara i magen och på framsidan. Jag tror stenhårt på att när det väl är "på riktigt" så kommer det kännas i ryggen oxå. Så var det förra gången...
Så jag intalar mig själv att det är så det kommer bli, känns bäst så! =)

Epidural och lustgas var mina bästisar under Sigges förlossning! Jag har en självklar tanke om att jag mer än gärna låter dem vara med denna gången oxå. Är ärligt talat skiträdd för att inte hinna få epidural då jag tyckte det var underbart bra sist!

Nästa vecka är veckan som Sigge föddes i... Känns lite skrämmande men samtidigt väldigt skönt att vi börjar närma oss nu!! Jag längtar jättemycket!
Kollar på bilder från Sigges förlossning och laddar!! =) Den var jättebra på de flesta sätt! Jag var trygg och lugn och hängde med hela tiden. Fick bra smärtlindring och mådde verkligen såå mycket bättre än jag nånsin trott efteråt.
Sigge hade ju andningsstopp när han kom ut och togs iväg direkt. Det var väldigt jobbigt och oroande, men så klart var det viktigaste att allt gick bra.
Vore häftigt om jag denna gången kan få lillskrutten på bröstet direkt, det skulle kännas mäktigt!

Vi får vänta och se... =)

1 kommentar:

  1. Så spännande med förlossning igen! Tänk att det är så häftigt att man varit med om det förr men på nåt sätt vet ändå mindre om hur det kommer bli denna gång... Jag körde utan epidural sist, hann inte med det, det funkade också bra, är skönt att ha en positiv förlossningsupplevelse bakom sig! Önskar lycka till redan nu, hoppas det går finfint för er!

    SvaraRadera