söndag 18 april 2010

Ovärdeligt när det ska ammas



Du hittar dem hos Familjeapoteket!
Nu när apoteken gjorts om till alla möjliga kedjor så har jag haft svårt att hitta vissa produkter jag tidigare köpt. Jag har letat som en tok efter en amningnapp av märket Medela. Den är gjord i tunn silikon och är riktigt grym!
När Sigge var nyfödd blev mina bröst så jättespända så bröstvårtorna nästan blev platta. Fanns inte mycket alls för honom att suga tag i, hur jag än försökte dra ut dem... =) Att han dessutom inte riktigt förstod hur han skulle göra då hans sugreflex var lite omogen, gjorde inte saken lättare.
Vi koppmatade honom till en början men efter ett par dagar så ammade jag bara, med hjälp av den här amningsnappen! Den förlänger bröstvårtan och gör så bebisen får in "bröstet" längre i munnen och kan då suga mycket bättre! Vilket funkade kanon för oss!!
Och jag slapp sår och skav helt och hållet, riktigt skönt!
Den är utformad så att barnet ändå får hud mot näsan och känner mammans lukt. Den finns även i 3 olika storlekar för att kunna anpassas till mammans bröst på bästa sätt.
Till skillnad mot andra sorter ex. Avent som bara finns i en storlek.
Denna amningsnapp finns att få på BB och säljs sedan bara på vissa ställen. Är så glad att jag hittat den på familjeapoteket.se! Ska klicka hem den direkt!
Om du vill prova amningsnappen så glöm inte att säga till på BB så du får hjälp att få rätt storlek med dig hem! Kan vara grymt skönt att ha ett par hemma om du drabbas av sår vid amning första tiden...

Ett tips till alla gravida läsare alltså!! =)

1 kommentar:

  1. Om du skickar sambon att handla, kan det oxå vara bra att informera om att de finns i flera storlekar, det gör sjuktont att ha alldeles för små ; ) Men nu vet han!! De finns att handla på babyproffsen samt babyland ialla falla i stockholm.

    Ta hand om er!!

    KRAM

    SvaraRadera