måndag 23 augusti 2010

Blivande matbord


Har sedan länge pratat med min pappa om att jag vill att han bygger ett stort matbord åt oss. Med plats för minst 10 personer. Något jag alltid velat ha! Jag har haft en bild av hur jag vill att det ska se ut. Rejäla plank sammansatta till en "bordsskiva". Med en rejäl look!
Surfade runt lite nu ikväll och hittade att Ernst gjort en bord i hans senaste program. Väldigt likt just det jag tänkt på!!
Gillade inte riktigt de "bockar" detta bord har som bärande konstruktion. Så det kommer jag nog inte använda mig av. Men jättekul att få en riktig bild på hur jag tänkt att bordet ska se ut. Framför allt tanken med att göra grova plank till bordsskiva!

Ringde pappa direkt. Han sa, "- det där fixar du att göra själv". =) Med lite hjälp så! Kanske ska våga mig på det. Så nu letar jag efter de perfekta "plankorna"!!
Ååhh, det är så himla kul med alla inredningsprojekt vi har framför oss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar