söndag 15 augusti 2010

Lättsammare måsten

Det blev en välbehövlig tur till badet på eftermiddagen! Sigge som älskar allt som har med vatten och bad att göra var i plurret tills han skakade och ville inte gå upp då heller! En strålande bonusdag har det verkligen varit idag! Riktig högsommarvärme och fast kvällen är på ingång är det otroligt skönt ute.

En pasta bolognese slängde jag ihop till middag som vi som vanligt åt runt fem tiden. Nu när Sigge inte längre sover middag så krävs det att han får äta då annars hinner han hamna för djupt i en svacka och somnar innan han ätit. Men med lite ny energi efter middagen så är han ute och leker en stund innan han lägger sig klockan sju.
Vi har provat en del varianter men kommit fram till att detta sättet är det bästa. Om han så bara sover 30 minuter på dagen så resulterar det i att han är vaken till längre än nio om kvällarna. Vilket blir tok för sent! Och det ju väldigt skönt att få några timmar på kvällen till att få saker och ting gjort. Som att stryka... =)

Fast idag tog jag mig an strykhögen på altanen! Lätt att få det gjort med den oslagbara utsikten! Dessutom kunde Sigge leka på gräsmattan och Rut var nöjd i sin babysitter. Effektivt om nåt!!

Nu har båda killarna somnat framför Bolibompa i soffan... =)
Jag ska ge mig ut och testa en av mina nya slipmaskiner jag fick i födelsedagspresent! Sigges matstol ska få sig en omgång...

1 kommentar:

  1. Heej!
    Härligt att du _äntligen_ är tillbaka i bloggvärlden!
    Är lite nyfiken på att se hur mycket Rut har vuxit, och Sigge också för den delen!

    SvaraRadera