onsdag 18 augusti 2010

Moodboard vardagsrum



Idag har vi slagit ner första rejäla "bopålen" känns det som! Våran slutliga husbeställning är äntligen färdig!! Nu är allt helt bestämt... Allt från färgval till köksluckor, fasad, golv, badrumsinredning etc... PUH! =)
Känns skönt men även hur pirrigt som helst! Vilken grej! Nu har vi verkligen beställt vårt hus, på riktigt!! Inte bara "nästan"...
Vårt bygglov är under behandling och imorgon ska vi snällt be dem att kanske kika på det liite snabbare... Då vi fick beskedet av vår säljare idag att det ser ut som att leveransen kan bli av redan i månadsskiftet oktober/november. En förutsättning är att bygglovet snart blir klart!
Vi hoppas på lite mer definitivt besked inom 2 veckor.

Helt plötsligt så verkar det som att vi måste sätta rekordfart! Tomten hoppas vi kunna börja röja i helgen. Och så snart det går efter det få dit vår markentreprenör. Jag ska börja märka träd, så inte mina favoriter åker ned i bara farten! Finns några väldigt fina björkar som jag särskilt vill behålla!

Efter vårt möte med vår säljare idag fick jag härlig energi! TÄNK OM vi verkligen kan få vårt hus innan vintern. Det känns overkligt.
Inredningslustan spritter i mig och jag försöker få ned det på "pränt". Lär bli några moodboards under tidens gång nu.
Först ut är en glimt av vad jag känner för vårt vardagsrum!

Några andra som är i husbyggartagen/renoverar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar