lördag 14 augusti 2010

Lång kväll


Jag är hemma själv med barnen ikväll och den blev väldigt lååång... Kvart i elva hann klockan bli innan båda hade somnat! Nu är jag så där lagom mör och sitter med grus i ögonen och bara längtar till att få sträcka ut mig i sängen! Lilla skruttan sover i sin bärsele med ansiktet inbrorrat mellan mammas tuttar. =) Hon vill helst vara så nära - hela tiden! Ryggen tar lite stryk av allt bärande men snart ska jag börja träna mer igen och hoppas bli starkare då!

När jag får en liten stund över så blir det rätt ofta att jag hamnar framför datorn och söker inspiration till vårt husbygge! Det är så himla roligt men även krävande och svårt! Vi har nog nu kommit fram till att barnen får det största sovrummet. Så det finns ordentligt med plats för lek och bus! Och då behövs inte flera uppsättningar av det vi vill de ska ha i sitt rum. Vi börjar så och med tiden kanske det blir ändrat när barnen vuxit sig större!
Rut kommer ju till en början fortfarande att sova i vårt rum och när hon blir stor nog att sova i eget rum så tror jag det kan vara en skön trygghet för dem att sova i samma rum.
Vi tänker testa så iaf!

Huset har 3 sovrum och ett mindre "allrum" i anslutning till sovrummen som lätt kan göras till ett 4e sovrum om så skulle behövas. Så rum finns det! =)
Jag gillar mycket färg i ett barnrum. Bilden ovan har en vit bas och härliga klara färger. Kanske lite för vitt, men annars kul!

Nu ska jag smyga ner bredvid min lilla Prins!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar