lördag 21 augusti 2010

Nattligt pyssel


Om några veckor ska vi döpa vår fina lilla tjej! Rut blir 4 månader om en vecka, vart tog tiden vägen??!! Jag lägger mig alltid nära, nära och gosar min lilla skrutta varje kväll. Snosar henne i det ljusbruna, lockiga håret och pussar hennes lilla panna om och om igen! Ett tag sov hon i sin egen säng en stund på natten men nu lägger jag inte ens över henne. Jag vill ha henne så nära mig så mycket det går! Dagarna rusar alltid igenom och storebror kräver såklart både uppmärksamhet och tid. Rut är en tålmodig liten dam som hänger med på armen överallt!
Men själv önskar jag, som säkert de flesta mammor, att tiden skulle räcka till mer!
Den lilla mammagrisen är såklart supernöjd över att ligga nära mamma och framför allt ha mammas tutte inom räckhåll! =) Tids nog får hon sova lite i sin egna säng...
Sigge fick alltid sova hos oss! Var nog jobbigare för mamman och pappan än för honom när han skulle börja sova i sitt eget rum... Vi tycker det var supermysigt att få ha honom hos oss, alltid!
Nu är han en trygg kille som sover själv och om han vaknar på natten går han in till oss. Är inte ovanligt att jag inte ens märker att han kommer... =)
Igår kväll och inatt närmare satt jag uppe och pysslade... Sidenpand och tandpetare blev till små söta prinsessvimplar. Pilligt värre! Men jag är väldigt nöjd med resultatet, även om jag inte är klar ännu. Det är fix och dekorationer till Ruts dop jag håller på med! Ska bli väldigt mysigt att ha dop igen! om 2 veckor är det dags!
Nu ska jag mysa i soffan med mina barn och kika på Mamma Mia, Sigges nya favvofilm!! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar